26-06-2013

The Pirate's Wish - Cassandra Rose Clarke

Achterflap
After setting out to break the curse that binds them together, the pirate Ananna and the assassin Naji find themselves stranded on an enchanted island in the north with nothing but a sword, their wits, and the secret to breaking the curse: complete three impossible tasks. With the help of their friend Marjani and a rather unusual ally, Ananna and Naji make their way south again, seeking what seems to be beyond their reach.

Unfortunately, Naji has enemies from the shadowy world known as the Mists, and Ananna must still face the repercussions of going up against the Pirate Confederation. Together, Naji and Ananna must break the curse, escape their enemies — and come to terms with their growing romantic attraction.


Mijn mening
Net zoals ik van het eerste boek, The Assassin's Curse genoten heb, heb ik ook het vervolg, The Pirate's Wish verslonden. Ik heb besloten om er een 'vijf redenen review' van te maken, vijf redenen waarom dit boek echt wel de moeite waard is.

1. Ananna (& Naji)
Ananna is even leuk als ze in het eerste boek was en nog steeds even dapper. Aan de ene kant is een taaie tante, maar aan de andere kant is ze soms wat kwetsbaarder: ze is niet onverwoestbaar. Een realistisch hoofdpersonage dus. Bovendien luistert ze niet zonder zelf eerst na te denken naar wat Naji haar zegt, en zal doen wat volgens haar het best is. Over Naji komen we meer te weten en we leren hem ook beter kennen in dit boek, want hij was nogal een mysterieuze jongeman. Ook de relatie tussen Naji en Ananna evolueert zoals je wel kunt afleiden uit de korte inhoud.

2. Schrijfstijl
The Pirate's Wish wordt verder geschreven in Ananna's perspectief, en ook de schrijfstijl blijft opdat vlak hetzelfde. Ananna's piraten-taalgebruik klinkt er nog in steeds door, zo'n beetje plat Engels. Ik kan me inbeelden dat er zo gepraat wordt op een piratenschip, een echt piratentaaltje dus. Wees gerust, het is goed leesbaar en ik vind dat dat het boek authentieker maakt, het is echt Ananna die aan het woord is. 

3.Marjani & de Manticore
Marjani en de manticore vond ik ook twee sympathieke personages. Je komt nog veel meer te weten over Marjani's verleden en bovendien staat ze stevig met haar beide voeten op de grond. Over de manticore ga ik niet te veel zeggen, ik wil niet te veel verklappen, maar er zijn enkele onverwachte wendingen wat betreft dit nieuwe personage, een leuke aanwinst!

4. Avontuur
Dit boek zit net zoals The Assassin's Curse vol met avontuur en fantasie. Ik vond wel dat het één keer te ver ging met de fantasie, het was tegen het einde en het heeft te maken met pratende haaien. Meer ga ik er niet over zeggen om niet te veel te verklappen.

5. Girlpower
Heel wat girlpower aanwezig in dit boek. We hebben Ananna en Marjani al als badasses. Zo krijgen ze bijvoorbeeld een crew en schip te pakken. Ze krijgen de crew zo ver dat ze ook onder een vrouwelijke kapitein willen varen, wat absoluut niet de gewoonte is in die wereld. En dat is nog maar één voorbeeld van girlpower, er zijn er nog veel meer! Vond ik zeker leuk!

Kortom, als je zin hebt in avontuurlijk boek met een groepje sympathieke personages op een tocht vol mystieke wezens en magie, is The Pirate's Wish iets voor jou.

Cover
De covers van deze reeks zijn echt geslaagd. Ze passen erg goed bij het verhaal, zo een beetje in oosterse stijl: het lettertype, de randversiering, allemaal heel mooi gedaan. Een erg aantrekkelijke cover als je het mij vraagt

Titel: The Pirate's Wish
Auteur: Cassandra Rose Clarke
Pagina's: 320
Verschijningsdatum: 4 juni 2013
Extra: Dit was helaas het laatste boek in de reeks. Eigenlijk was het de bedoeling dat The Assassin's Cure en The Pirate's Wish één boek was, maar omdat het anders een erg lang boek was hebben ze het opgesplitst. Cassandra Rose Clarke gaat nog wel andere boeken uit brengen die zich in dezelfde wereld afspelen, maar van Ananna en Naji moeten we dus afscheid nemen :(. Het nieuwe boek kunnen we verwachten midden 2014 en zal The Wizard's Promis heten en zal gevolgd worden door The Nobleman's Revenge.

1 opmerking: