02-02-2013

Vampire Academy - The Movie

Als je het nog niet wist, dan weet je het nu. Vampire Academy wordt officieel verfilmd. Ik kan niet zeggen dat ik blij ben, integendeel. Vampire Academy is één van mijn favoriete series ever en ligt mij nauw aan het hart. De kans dat de film de boeken gaat kunnen evenaren is zeer klein en de kans dat ik teleurgesteld ga zijn zeer groot. En dat begint al bij de cast. De drie belangrijkste rollen zijn al gecast, zo heeft Richelle Mead bekendgemaakt.

Rose Hathaway door Zoey Deutch
Rose wordt vertolkt door Zoey Deutch. Van de drie casts die bekend gemaakt zijn, is dit de teleurstellende. Misschien wel omdat het Rose is, en Rose ergens bovenaan op mijn lijst van favoriete hoofdpersonages hoort.

Op het eerste zicht is alles oké, bruin haar, bruine ogen. Het is gewoon dat ik haar niet als Rose zie. Ik dacht dat Rose iets bruiner was, en bovendien mis ik het Turkse bloed. Dat vind ik niet terug in Zoey Deutch, die exotische touch. Verder zie ik Rose ook iets steviger gebouwd, het feit dat ze ten eerste een dhampir is, maar ook met al haar training. Maar daar kan uiteindelijk aan gewerkt worden.

Het kon natuurlijk erger, maar ik zag Rose eerder in de richting van Odette Yustman (afbeelding, afbeelding) ik weet dat zij te oud is, maar van alle actrices die ik de ronde heb zien doen, komt zij het dichts in de buurt van mijn Rose in mijn hoofd.

Dimitri Belikov door Danila Kozlofsky
Dimitri wordt gespeeld door Danila Kozlofsky. Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over deze cast. Ik heb altijd gezegd, dat wanneer Vampire Academy verfilmd werd, ik het liefst had dat Dimitri gespeeld werd door een onbekende Rus of Ben Barnes. En ik heb mijn zin gekregen. Nu kunnen we zeker zijn dat het accent juist gaat zijn.

De basics zijn zeker in orde, bruin haar check, bruine ogen check. Ik kon nergens op het internet vinden (ja, ik heb gezocht) hoe groot hij is, aangezien één van Dimitri's typerende fysieke kenmerken is dat hij flinke lengte heeft. Dat valt nog af te wachten.

Hij komt dicht in de buurt van de Dimitri in mijn hoofd, niet helemaal. Maar kan ik hem zien als een badass guardian in een duster? Jep.

Bovendien heb ik gelezen dat hij saxofoon kan spelen, en dat is mijn instrument dus dat maakt hem direct 10 keer sympathieker.

Lisa Dragomir door Lucy Fry
Lissa zal vertolkt worden door Lucy Fry. Zeker niet slecht. Helemaal in orde als je het mij vraagt. Maar voor Lissa heb ik niet zo'n hoge eisen al voor de vorige twee. Lissa hoort zeker niet thuis op mijn lijst van mijn favoriete personages. Dat anderzijds.



Voor de rest zegt Richelle Mead dat de script dicht bij het boek:
“No. I was actually blown away when I saw how true it was to the story. Seriously, it’s awesome. I have no idea where this Rose, Lissa, and Dimitri triangle rumor came from, but it’s NOT true, unless they completely rewrote the script in the last month. Rose and Dimitri have eyes for each other, and Lissa and Christian are kissing in the church. The only differences are very minor things—like in The Hunger Games, where Prim gives Katniss the mockingjay pin. Is that what happened in the book? No, but it streamlines some things, saves them from hiring an extra actress, and doesn’t affect the main plot. Rest easy, there are no crazy changes, like werewolves attending the school or Rose and Christian discovering they’re long lost siblings. Although, that last one might be hilarious.

Seriously—the script is great. They’ve given Dimitri lines that are going to make you swoon, especially in the lust charm scene.”
De titel van de film gaat wel niet Vampire Academy zijn, maar Vampire Academy: Blood Sisters. Uiteraard verwijzend naar de bond tussen Rose en Lissa.

Ziezo, wat denk jij van de cast? En van de verfilming in het algemeen? Ik zal binnenkort een post wijden aan verfilmingen, boek versus film.

7 opmerkingen:

  1. O. M. G. Dit wordt een ramp. Hoe willen ze in Gods naam die band tussen Rose en Lisa duidelijk krijgen? Ik beng bang dat dit boek, net zoals bij twilight, te veel gedachten bevat om het goed en wel te verfilmen.
    De cast valt me ook tegen. Dimitri is nog wel oké, maar Lisa en Rose stelde ik me toch echt anders voor. Rose is in mijn ogen toch een stuk sterker en exotischer en iemand die je met een blik kan doden. Lisa stelde ik me voor als een fragiel meisje dat daardoor vaak wordt onderschat.
    Nee, ik geef deze verfilming niet veel hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de cast op zich wel goed, maar Zoey Deutch is het inderdaad net niet helemaal. Eerst maar eens zien hoe ze het spelen, ben wel benieuwd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey, ik heb een tip ivm vampire academy: In "Blind Date: Verliefd op een vampier" staan allemaal korte verhalen over, je raadt het al, vampiers. 1 daarvan is geschreven door Richelle Mead (jeey) en het gaat over hoe Lissa's vader en moeder elkaar ontmoet hebben. Ze hebben het trouwens ook even over de naam Vasilisa ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik heb ook nog een tip voor jou, als je kortverhalen ivb met VA leuk vindt, misschien ken je hem al. In het verzamelboek 'Foretold', is er ook een kortverhaal geschreven door Richelle Mead, Rose en Dimitri gaan op bezoek bij Dimitri's familie in Rusland na de gebeurtenissen in Vampire Academy.

      Verwijderen
    2. Ja, al van gehoord, maar nog niet gelezen, al ben ik het zeker van plan.

      Verwijderen
  4. Ik vind het gezicht van Zoey Deutch eigenlijk meer bij Lissa passen... Maar als ze haar rol goed speelt vind ik dat niet zo erg. Dimitri vind ik wel heel goed gecast! Fijn dat ze rekening hebben gehouden met zijn Russische afkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Ik vind ook dat Zoey Deutch eerder Lissa is (met bruin haar dan), ze heeft zo'n fijn gezicht, eerder moroi.

      Verwijderen