19-02-2013

The Indigo Spell - Richelle Mead


Eindelijk heb ik The Indigo Spell gelezen, na al dat lange wachten. Zelfs ookal was dit boek, hét boek waar ik het meest naar uitkeek van 2013, heeft het me niet teleurgesteld, absoluut niet! Een vijfredenen review:

The Indigo Spell is het vervolg op The Golden Lily en het derde boek in de Bloodlines reeks. Op zijn beurt is Bloodlines een reeks die volgt op Vampire Academy, wel met andere hoofdpersonages.

Daarom zou ik mensen die Vampire Academy nog niet gelezen hebben, aanraden deze review en  Bloodlines in het algemeen  vanwege spoilers niet te lezen. Bloodlines verwijst soms terug naar gebeurtenissen uit Vampire Academy en natuurlijk verklapt het ook het einde van die reeks. Dus, opgepast, verder lezen op eigen risico.

1. Sydrian
Ik was er benieuwd naar wat er ging gebeuren tussen Sydney en Adrian, zeker met dat laatste hoofdstuk van The Golden Lily. En naar mijn mening heeft Richelle Mead haar job prima gedaan, want ik ben erg tevreden over de manier waarop Adrians en Sydneys relatie ontwikkelt in The Indigo Spell. Eigenlijk helemaal zoals ik wilde, niet zonder bobbels op de weg, maar ook niet te traag. Ik moet je niet vertellen dat er in dit boek veel meer romance is dan in de vorige twee, dat was wel te voorspellen (ja, ik doel weer op dat laatste hoofdstuk). En wat ik zeker op prijs stel is dat tussen al die romance de sterke vriendschap tussen Sydney en Adrian nog steeds aanwezig is. Ik ben superblij dat die niet verloren is gegaan, integendeel, misschien zelfs sterker geworden. Ze zijn elkaars steunpilaren, Adrian aarzelt niet om Sydney een helpende hand toe te steken en Sydney staat ook altijd klaar voor Adrian. Mooi.

2. Sydney Sage aka Miss I'm a quick study
Sydney maakte doorheen de laatste boeken van Vampire Academy, Bloodlines en The Golden Lily al een hele evolutie door. En vooral dan op het blak van aar beeld op vampiers. Van complete walging tot vriendschap. Dat schreef ik ook in mijn review van Bloodlines en The Golden Lily, zoals ik toen ook zei dat ik dacht dat Sydney nog niet helemaal ontdooid was en dat die evolutie nog niet afgelopen was. Hiervan krijgen we het bewijs in The Indigo Spell. Als je het mij vraagt is Sydney nu helemaal ontdooid rond vampiers :), maar ook op andere vlakken moest ze nog uit haar schulp komen, kleding bijvoorbeeld of haar loyaliteit aan de alchemisten, op beide vlakken gaat ze vooruit. Sydney leert ook magic beter beheersen, en ze oefent zelfs een paar spreuken. Ja, Sydney wordt langzaam maar zeker badass! Toen we haar ontmoette in Blood Promise, was ik niet zo onder de indruk van deze alchemist, maar ik moet zeggen dat ik doorheb wat een unieke persoonlijkheid ze is. Ik denk dat Rose haar plekje op het voetstuk van (één van mijn) favoriete hoofdpersonages gaat moeten delen met deze intelligente en dappere dame!

3. Adrian Ivashkov
Ik kan echt niet wachten tot Adrian ook een vertelperspectief krijgt, ik wil weten wat er in zijn hoofd omgaat. Maar daarvoor moeten we wachten tot het volgende boek. In dit boek vind ik dat Adrian volwassener is geworden, niet dat ik vind dat Adrian zich kinderachtig gedroeg ofzo, maar hij heeft zich heel volwassen gedragen met het hele Sydney-gedoe. In The Golden Lily, denk ik, is hij gestopt met roken, want nu rookt hij niet meer. Wat mij ook opviel was dat hij in dit boek minder drinkt, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Wees gerust, Adrian is nog steeds even hilarisch en geestig.

4. Bigger Picture
In dit boek werden verschillende dingen duidelijk, waar in de vorige boeken al toespeling op gemaakt werd. Ik krijg nu ook een beter beeld waar Richelle Mead met dit verhaal naar toe wilt gaan, nu dat we aan het derde boek zitten. Ik denk zelfs dat ik een ideetje heb over een bepaald iets, dat gaat gebeuren, maar als ik gelijk heb, ziet het er niet goed uit: *spoiler* Ik denk dat Sydney tegen het einde van het vierde boek naar re-education gaat terecht komen, er zijn al dingen die daarop wijzen gebeurt :( *einde spoiler*

5. De Gang in Palm Springs
Ik heb de twee hoofdpersonages al uitgebreid besproken, maar laat ik vooral niet de rest van de gang in Palm Springs vergeten! Ook in het leven van Jill, Eddie en Angeline gebeuren interessante dingen, en ook daar heeft Richelle Mead matchmaker gespeeld. Ik wil zeker ook meer van hen zien in de volgende boeken!

Kortom, The Indigo Spell is een waardige opvolger in de reeks, met romance, vriendschap en zeker ook een schep spanning. Bloodlines in het algemeen is een must-read voor elke Vampire Academy liefhebber! Deze reeks is briljant!

Cover
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, ben ik niet zot van de covers van Bloodlines, en deze is geen uitzondering. Te veel gezichten met rare gezichtsuitdrukkingen. Het enige wat mij aanstaat aan deze cover is de titel, die vind ik erg mooi gedaan.

Auteur: Richelle Mead
Titel: The Indigo Spell
Reeks: Bloodlines (#3)
Goodreads-sterren: 4,60
Pagina's: 416
Verschijningsdatum: 12 februari 2013
Deze reeks zal zes boeken tellen. Het volgende boek, het vierde, The Fiery Heart, zal verkrijgbaar zijn 19 november 2013. Ik ben zo blij dat het nog dit jaar is want ik kan echt niet wachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten