06-03-2012

Where She Went - Gayle Forman


Achterflap
Het is drie jaar geleden sinds het vreselijke accident plaats vond. En drie jaar geleden sinds Mia uit Adams leven verdween. Nu is Mia een rijsende cellospeelster en Adam een beroemde rockstar. Maar wanneer Adam vast zit in New York, brengt het lot ze weer samen voor een laatste keer.

Mijn mening
Ookal hebben If I Stay, het eerste boek van deze reeks, en Where She Went te veel verschillend om samen gereviewd te worden, hebben ze ook heel wat gemeen. Ten eerste het korte hoofdverhaal, ik heb het niet gecheckt, maar langer dan 24 uur zal het niet geweest zijn. Net als in If I Stay, lijkt het boek heel wat langer dankzij de vele flashbacks. Where She Went is geschreven in Adams perspectief en danzij die flashbacks zien we ook zijn visie op het ongeluk en de vroegere stadia van zijn relatie met Mia. Een groot verschil is natuurlijk het feit dat het in Adams perspectief geschreven is. Wat ik eigenlijk heel leuk vond. Een jongen/man (21 is geen jongen meer, he?) in de hoofdrol in YA: een zeldzaam fenomeen. Wat leuk is, is dat je ook het verschil ziet in schrijfstijl tussen Mia (If I Stay) en Adam (Where She Went): ze denken anders (en bij Adam komt er ook vaker het woord Shit in voor :p). Ik kan natuurlijk New York City niet vergeten. Ik ben een New York Freak, nee een New York FREAK in het kwadraat. het feit dat een groot deel van het boek al slenterend door New York wordt in genomen beviel me zeker wel. Jep, een zeer mooi verhaal, heartbreaking op sommige momenten, een waardige opvolger van If I Stay!

Cover
Ik vind het spijtig dat het niet bij de If I Stay cover past :(. Ik ben ook niet zo voor gezichten die in de verte kijken op de cover, maar om één of andere reden valt het deze keer wel mee. Waarschijnlijk omdat de goedheid van het boek het starende gezicht compeseert. De Kindle-cover heeft er wel een New York skyline bij, dat maakt het dirrect al heel wat beter. Al bij al niet mijn favoriete cover, ook niet spuuglelijk natuurlijk. Gewoon gewoon.

Goodreads-sterren

  • 4,23


Info

  • Titel:  Where She Went
  • Auteur: Gayle Forman
  • Het eerste boek van deze serie heet If I Stay, lees hier mijn review. Dit is het laatste boek in de reeks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten