17-01-2012

Engelse leestip(s)

Ik wou deze Engelse leestips eigenlijk vroeger posten, maar helaas lig ik met mijn rechterhand in het gips, wat typen niet makkelijker maakt. Maar nu de tips. Ik heb niet zo veel tips om eerlijk te zijn:

Ik denk niet dat grammatica een probleem is, het is niet dat er onmogelijke zinsconstructies in YA voorkomen, integendeel. Het is vooral de woordenschat, of toch het gebrek daaraan dat het probleem is. Het enige wat je kan doen is elk woord dat je niet begrijpt opzoeken, en opnieuw, en opnieuw, tot het eindelijk in de bovenkamer is opgeslagen. En dat was mijn tip. Dicht bij de pc zitten, google vertalen opendoen en opzoeken! Hoe meer boeken je leest, hoe minder je moet opzoeken. Tot het enkel van die woorden zijn als SHENANIGANS, ooit van gehoord? Nee? Lees The Unbecoming of Mara Dyer dan maar eens, daar behoord het tot de basisvoc :).

Wees dus niet bang, het is echt niet zo moeilijk, en zo veel meer fun! Geen slechte vertalingen meer! En goedkoper! En een groter aanbod aan boeken! En je Engels gaat met sprongen vooruit! En noem maar op!

FYI: Inderdaad, de afbeelding heeft niets met het onderwerp te maken, maar is natuurlijk wel helemaal waar :D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten