02-08-2011

Unearthly - Cynthia Hand

Achterflap
Twee jaar geleden, toen ze veertien jaar was, kwam Clara erachter dat ze deels engel is. Het engelenbloed dat door haar aderen stroomt zorgt er niet alleen voordat ze een beetje slimmer en sneller is dan mensen maar ook voor visioenen. Ze moet namelijk haar purpose (~doel) vervullen, iets waarvoor ze op deze aarde is. De visioenen, over een bosbrand met middenin een jongen, die ze denkt te moeten redden, leiden haar naar haar purpose. Zo komt ze vanuit Californië in Jackson Hole, Wyoming terecht. Wanneer ze op haar nieuwe school Christian ontmoet, de jongen van haar visioen, lijkt hij alles wat ze maar zou willen tot ze iemand anders ontmoet, Tucker


Mijn mening
Ookal had ik veel goeds over dit boek gelezen had ik toch wat schrik. Een boek over engelen; mijn laatste ervaringen met engelen-boeken waren niet echt fantastisch. Maar dat was schrik voor niks want het is echt goed! De mythe van de engelen, half-engelen, kwart-engelen,... was origineel ookal ging het over engelen. Het was ook weer iets anders dat Clara's familie (moeder & broer) uiteraard ook deels-engel zijn en van dat geheim op de hoogte zijn. Dus niet dat het hoofdpersonage allerlei leugens en slechte excuses moet verzinnen om Het Geheim te dekken. Ik vond Clara ook een toffe. Mijn ficitional BFF, om het zo te zeggen. Ze is geestig en redelijk normaal (en realistisch). Ik zou niet zeggen dat ze rebels is maar ze heeft wel een eigen wil, typische tiener dus. Niet alleen Clara is grappig, soms is het gewoon grappig geschreven, maar er zijn ook een paar goede steken en droge opmerkingen waar ik om moest lachen. De andere personages waren ook goed uitgewerkt, ik had niet het gevoel dat ze gewoon rekwisieten waren voor Clara's verhaal. Oké, volgende puntje: Tucker & Clara. Dat is nu wel eens een realistische en voorstelbare relatie, in tegenstelling tot sommige andere...Ze zijn trouwens echt cute samen :). Als je nog steeds niet overtuigd bent: Richelle Mead staat op de cover en ze vindt het goed (ze zegt: Utterly Captivating!). Lezen dus!

Cover
Buiten Richelle Meads prijzingen staan er nog meer dingen op de cover. Om te beginnen vind ik de letters cool, met de veer en al. Maar het past niet, de foto bedoel ik eh. Clara heeft blond haar, misschien komt het door dat blauw, maar op de cover ziet het er eerder bruin uit. Ik stel Clara mij ook anders voor, deze ziet er te oud uit. Nog een klein detail: loofbomen op de achtergrond terwijl Clara naar een streek verhuist waar juist heel veel naaldbomen groeien. En dan hebben we natuurlijk het eeuwige 'girl-in-dress'-thema... Begrijp me niet verkeert, ik vind het een mooie cover, het past gewoon niet bij het boek (buiten dat veertje natuurlijk).

Goodreads-sterren
  • 4.26

Info
  • Titel: Unearthly
  • (Nog) niet in het Nederlands vertaalt, en naar wat ik gevonden heb zijn er ook nog geen plannen. Maar ik kan fout zijn.
  • Auteur: Cynthia Hand
  • Het wordt een trilogie, het tweede boek, Hallowed, verschijnt 2 januari 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten